Doorgaan naar artikel

RedStar ziet groeikansen, ook met vleestomaten

RedStar heeft het assortiment met vleestomaten uitgebreid en ziet internationale groeikansen.

Ondanks de hogere gasprijzen ziet directeur Henry Lambriex groei. “We groeien wereldwijd snel, van Japan tot Zweden. Om die groei professioneel te ondersteunen, hebben we onze marketing uitgebreid.”

Dit betekent nog niet dat het areaal kassen in Nederland en Engeland gewijzigd is. Het areaal is stabiel met dit jaar wel een uitbreiding van het rassenportfolie in vleestomaten, laat RedStar desgevraagd weten.

‘Snelle groei’

Die groei is niet zozeer productie, maar afzet. “Het gaat om groei in de afzet in landen. Het is daarbij ons streven om beter in te spelen op de lokale consumentenbehoeften, om beter aan te sluiten op bijvoorbeeld het veranderende eetpatroon naar zes eetmomenten op een dag en veranderingen in smaak”, zegt het nieuwe hoofd marketing Martijn van Keulen. Groei lijkt er wel op andere fronten. Op haar nieuwe website maakt RedStar recent melding van een partnerschap met het Marokkaanse Amcas Morocco. Dat lijkt dan op productie te gaan.

Ombuigingen

RedStar liet eind 2021 weten dat de gascrisis het bedrijf ook zeker raakt. RedStar schreef in 2020, na een ombuigingsoperatie, weer zwarte cijfers met een resultaat na belastingen van € 3,8 miljoen. Over de resultaten over 2021 kan de organisatie nog niets bekend maken. “Die zijn nog niet vastgesteld”, laat Lambrix weten. De gascrisis doorbreekt wel die lijn omhoog, liet het bedrijf eind 2021 weten. RedStar meldde in haar jaarverslag over 2020 dat haar gaspositie gedeeltelijk was vastgelegd tot 2024.

Zorgzaam bedrijf

Lambriex stelt de ombuigingen binnenkort af te ronden. ‘We staan in de startblokken om RedStar 3.0 te onthullen. Onze nieuwe website is net gelanceerd waarin we ons presenteren als een vooruitstrevend, modern en zorgzaam bedrijf. Zorgzaam voor de natuur, zorgzaam voor onze mensen en natuurlijk zorgzaam voor onze tomaten.”

Digitalisering

Volgens Van Keulen zijn data daarin cruciaal: “Alle processen bij RedStar zijn afgelopen jaar in kaart gebracht en gedigitaliseerd. Dit betekent dat we een schat aan data krijgen die we gaan inzetten om onze klanten nog beter te bedienen. Aan de hand van de data kunnen we onzekerheid wegnemen en risico’s voor ons en onze klanten verminderen. We zijn daarmee steeds beter in staat om in te springen op veranderingen in de zin van kansen grijpen of juist ingrijpen.”

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin