Home

Nieuws

Sector vangt tegenvaller groentepromotie op

Bij de afbouw van het GroentenFruit Bureau is een financiële tegenvaller vastgesteld.

De kosten voor exploitatie en twee lopende campagnes lagen ruim acht ton boven de begroting. Daarvoor is door het Productschap Tuinbouw in 2013 en 2014 een voorziening getroffen.

Dat blijkt uit stukken voor de bestuursvergadering van het Productschap Tuinbouw. Bij de lopende promotiecampagnes was in de subsidietoekenning geen rekening gehouden met het feit dat deze campagnes door zouden lopen tot en met medio 2013. Deze overschrijding wordt in belangrijke mate veroorzaakt door de 2x2 EU campagne (€ 385.050) en de EU campagne verwerkte groenten (€ 39.000).

Ook was er in de exploitatie sprake van diverse onvoorziene uitgaven waar geen dekking tegenover stond, blijkt uit de toelichting van de jaarcijfers van het promotiebureau over 2012 en 2013.

Per 1 juli is de uitvoering van lopende promotieactiviteiten overgenomen door Florpartners dat als bedrijfsbureau functioneert. Het GroentenFruit Bureau heeft namelijk per 1 juli geen medewerkers meer in dienst.

Of registreer je om te kunnen reageren.