Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Bom-Lemstra: glastuinbouw beter op de kaart zetten, afzender minder van belang

Tuinbouworganisaties gaan vanuit het Programma Positionering Glastuinbouw de sector beter op de kaart zetten. Adri Bom-Lemstra vertelt meer over deze campagne.
Met het Programma Positionering Glastuinbouw moet de sector meer impact maken op de politieke en publieke opinie. - Foto: ANP

Met het Programma Positionering Glastuinbouw moet de sector meer impact maken op de politieke en publieke opinie. – Foto: ANP

Acht tuinbouworganisaties gaan vanuit het Programma Positionering Glastuinbouw de sector beter op de kaart zetten. “Het draait om de inhoud van de boodschap, veel minder om de afzender”, is de overtuiging en ervaring van Adri Bom-Lemstra, voorzitter van Glastuinbouw Nederland en Greenports Nederland.

Ieder zichzelf respecterende organisatie heeft in deze tijd een stevig communicatieteam en bestookt elke belanghebbende met haar boodschap. Als gedeputeerde voor de Provincie Zuid-Holland snapte Adri Bom-Lemstra niet waarom ze verschillende brieven kreeg met dezelfde boodschap. Ze wist oprecht niet het verschil tussen Glastuinbouw Nederland, Plantum of Royal FloraHolland. Voor haar was het allemaal ’tuinbouw’. En voor haar niet alleen. “Veel stakeholders weten het verschil niet. Dat is ook helemaal niet erg, als ze de feiten over de tuinbouw maar goed kennen.”

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers