Groenten & Fruit Actueel
||

Afzetorganisaties lanceren campagne ‘Mmmm, asperges’

Ook dit jaar slaan de drie belangrijkste afzetorganisaties voor asperge, ZON fruit & vegetables, Teboza en The Greenery, hun handen ineen met een nationale campagne voor de Nederlandse witte asperge.

Laatst geüpdatet:

Dit jaar is de slogan van de aspergecampagne: ‘Mmmm asperges, lekker, vers en veelzijdig’. – Foto: Bert Jansen

Dit jaar is de slogan van de aspergecampagne: ‘Mmmm asperges, lekker, vers en veelzijdig’. – Foto: Bert Jansen

Ook dit jaar slaan de drie belangrijkste afzetorganisaties voor asperge, ZON fruit & vegetables, Teboza en The Greenery, hun handen ineen met een nationale campagne voor de Nederlandse witte asperge. De slogan dit jaar is ‘Mmmm asperges, lekker, vers en veelzijdig’.

Het doel van de campagne is meer bekendheid te generen voor de witte asperge, en consumenten te verleiden om (vaker) asperges te eten. Hiermee richt de stichting het Nederlands Asperge Centrum – waarbinnen ZON, Teboza en The Greenery samenwerken – zich op de jongere consument van 25 tot en met 45 jaar. Immers, de groep consumenten die vooral asperges eet is flink aan het vergrijzen. Net als voorgaande jaren wordt gebruikgemaakt van diverse kanalen om asperge te promoten.

Aspergebox

Als start van de campagne verrast het Nederlands Asperge Centrum 160 influencers, bloggers en redacteuren met een Aspergebox geleverd door Kroon op het Werk. Deze box daagt ontvangers uit om een creatief gerecht te bereiden. Zij zullen de resultaten vervolgens online delen met hun volgers.

Ambassadeurs

Ook dit jaar is er samenwerking met een ambassadeur op social media. Dit jaar is het the CookingQueens. Deze foodbloggers, moeder José en dochter Mariëlla, gaan aan de slag met de promotie van de asperge.

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers