Doorgaan naar artikel

Fruitsector zet Filefruit-campagne door

Al staan er bijna geen files meer, de fruitteelt gaat toch door met de promotiecampagne Filefruit.

Een appel en een banaan mee naar het werk. Die kon je dan altijd wel ergens op de dag opeten, al was het maar om de verveling van het filerijden even te verdrijven. Dat was de gedachte achter de vorig jaar gelanceerde campagne Filefruit.

Onder diezelfde naam gaat de fruitpromotie door NFO, GroentenFruit Huis en het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit nu toch haar tweede jaar in. De kernachtige naam wordt gekscherend ‘vervangen’ door suggesties als ‘Doe-je-laptop-ff-uit-fruit’ of ‘In-je-pyjama-meeten-met-je-baasfruit’.

RIVM en gedragswetenschappers

De fruitpromotoren schermen met onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en gedragswetenschappers; nu eens niet over het nut van mondkapjes of ander corona-onheil, maar om aan te tonen dat fruit goed is voor ons en dat we verspreid over de dag makkelijk een paar geschikte momenten kunnen vinden om toch die aanbevolen dagelijkse dosis te halen. Nu dus maar als ideaal thuiswerktussendoortje.

‘Ideaal rust-relax-zenmomentje’

“Het nemen van een korte pauze met een overheerlijke appel of peer geeft je dag wat kleur en is een ideaal rust-relax-zenmomentje. Je laadt er helemaal van op, om je vervolgens weer vol op je werk te kunnen storten.” Dit wordt gecommuniceerd onder meer via een radiospot op Qmusic, populair, maar niet direct dé rust-relax-zen-radiozender van ons land. En met een minispotje op de sociale kanalen van ‘De Fruitigste’, die andere noemer voor promotie van Nederlands fruit.

Lees verder onder het spotje.

Ik moet zo toch nog even de auto in. Ik ga ervan uit dat ik lekker kan doorrijden, maar die appel en die banaan gaan toch mee: lekker-niet-in-de-file-fruit.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin