Doorgaan naar artikel

Meer promotie voor meer rendement

Twee ons groente en twee stuks fruit, dit is al sinds jaren dé campagnekreet van de AGF-promotie. Als je de cijfers erop naslaat, blijkt dat we er al die jaren nog niet eens bij in de buurt zijn gekomen.

Wat ik nou niet begrijp: groente en fruit zijn gezond en er zijn veel mensen met overgewicht. Hoe kan het dan dat het ons toch niet lukt om de groente- en fruitconsumptie omhoog te krijgen? Als iedere Nederlander en Duitser zich nu echt eens houdt aan deze twee ons per dag, dan moet je eens uitrekenen hoeveel miljoen kilo’s product er nodig zijn. De vraag zal toenemen en de prijs zal omhoog gaan. Welke tuinder klinkt dat nu niet als muziek in de orde?



Generieke promotie is keihard nodig, dus met elkaar iedereen aansporen om meer groente en fruit te eten. Het moet toch lukken om met alle partijen deze belangrijke zaak op te pakken?



Ik zie een taak weggelegd voor partijen die direct afhankelijk zijn van de tuinbouw. Als het met de tuinders goed gaat, gaat het toch ook met u goed? Wie durft te investeren? Wie pakt de handschoen op inzake groente- en fruitpromotie?

Share this

Afbeelding
Cock van Bommel

register marketeer

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin