Doorgaan naar artikel

Hollandse Nieuwe

Hoe een eenvoudig visje de natie in beweging krijgt. Kunnen wij dat ook niet?

Over enkele weken zijn ze er weer de Hollandse Nieuwe. Ik vind het zo knap dat zo’n klein visje zoveel mensen in beweging kan zetten. Overal kom je ze dan weer tegen de haringkarren, de vlaggetjesdag, de haringtest in het Algemeen Dagblad en niet te vergeten de haringparty’s. Iedereen weet dan weer dat je weer kan genieten van het unieke Hollandse product. Ik kijk best jaloers na wat de ‘visboeren’ voor elkaar krijgen. Mij is niet bekend dat er veel budget voor wordt uitgetrokken. Wat een gigantische hoeveelheid vrije publiciteit weet men te genereren.

Wat doen wij in de tuinbouw niet goed dat we dat niet voor elkaar krijgen. Waardering voor de aspergetelers, maar dat staat niet in verhouding met de haring. Met aardbeien wordt voorzichtig iets gedaan, maar ik zie nog geen aardbeienparty’s en heb ook nog niets vernomen van plannen bij het AD om een aardbeientest uit te gaan voeren. Er zijn toch zeker een aantal mooie seizoensproducten waar we wat mee zouden kunnen doen. Wie pakt de handschoen op?

Share this

Afbeelding
Cock van Bommel

register marketeer

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin