Doorgaan naar artikel

Britten moeten overvloed aan aardbeien kwijt

British Summer Fruit, de organisatie van Britse zachtfruittelers, trekt bijna 120.000 euro uit voor een late pr-campagne voor aardbeien.

Dat is nodig omdat er door de wisselende weersomstandigheden van de laatste maanden rond deze tijd een overvloed aan aardbeien dreigt te ontstaan. Aan de ene kant zijn de vroege varianten laat terwijl aan de andere kant de late varianten juist eerder plukrijp lijken te zijn.



Voorzitter Laurence Olins van British Summer Fruit: ‘’Door dat gekke weer hebben we nu tot het eind van de zomer een grote toevloed van buitengewoon lekkere Britse aardbeien.’’ De organisatie voert daarom onder het motto ‘Strawberries Say Summer’ een grote reclamecampagne op zowel sociale en andere online media als in de gedrukte pers. In het kader van de campagne kunnen consumenten via een speciale Facebook-pagina rechtstreeks aardbeien toevoegen aan hun boodschappenlijstje als ze online winkelen.

Share this

Afbeelding
Ruud Peijs

correspondent in Groot-Brittannië, Ierland en Frankrijk

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin