Home

Nieuws

Crisis beïnvloedt koopgedrag consument

Britse consumenten hebben hun koopgedrag sinds 2008 opvallend gewijzigd. Hun inkopen berusten meer op ‘toeval’ en de frequentie is verhoogd. Consumenten kopen kleinere hoeveelheden en zoeken product met een lagere prijs maar met een standaardkwaliteit.

Dit meldt Hortoinfo naar aanleiding van een recente lezingen op de Universiteit van Almería door David de Callejón, verantwoordelijke voor het verse product bij supermarktketen Tesco in Engeland. Consumenten in Groot Brittanië en de rest van Europa doen vaker inkopen om goedkoper product te zoeken en om te voorkomen dat voedsel overblijft en moet worden weggegooid.
De Britse consument verwacht een redelijke prijs en een standaard kwaliteit die wordt nagekomen. Hij wil dat de meest gekochte producten altijd beschikbaar zijn. Hij wil ook informatie over de oorsprong van het product, de teeltwijze en de voedselveiligheid. Verantwoorde arbeidsomstandigheden worden daarbij steeds belangrijker.

Of registreer je om te kunnen reageren.