Home

Achtergrond

ZON focust op Japan en VS

Afzetorganisatie ZON heeft deze week een partij groenten uitgevoerd naar een Amerikaans grootwinkelbedrijf.

ZON fruit & vegetables geeft aan nieuwe markten te onderzoeken en heeft daarvoor nu de Verenigde Staten en Japan op het oog. Dat is het resultaat van het aanhalen van de band met gelieerde handelsbedrijven, stelt de afzetorganisatie. De samenwerking had al geleid tot nieuwe klanten in Rusland. De uitrol van het nieuwe marktenbeleid verloopt daarmee volgens plan, schrijft de afzetorganisatie.

ZON heeft een vrijwel gelijk resultaat geboekt in 2011 als in 2010. Het geconsolideerde resultaat na vennootschapsbelasting van Telersvereniging ZON over 2011 bedraagt € 1,7 miljoen. Dat was 1,8 miljoen euro in 2010. Zelf constateert ZON dat Ehec de afzetorganisatie beperkt heeft geraakt, maar telers des te meer.



De nieuwe topman Gerjo Scheringa heeft bij FrieslandCampina ervaring opgebouwd in het ontwikkelen van nieuwe markten

Redactie GFActueel

Of registreer je om te kunnen reageren.