Doorgaan naar artikel

Fruittelers beoordelen ‘Fruitigste’ campagne

Op de Kennisdag van de NFO is 16 november de opzet van de imagocampagne gepresenteerd. Foto: Eveline Westeneng

Op de Kennisdag van de NFO is 16 november de opzet van de imagocampagne gepresenteerd. Foto: Eveline Westeneng

‘De Fruitigste’ is het kernwoord in de gisteren door de NFO gepresenteerde imagocampagne. De fruittelers moeten nog wel met het voorstel akkoord gaan.

In opdracht van de NFO heeft reclamebureau Food Kabinet, bekend van aardappelcampagne ‘Power to the pieper’, een campagnevoorstel gemaakt. Dit werd gisteren op de Kennisdag van de Fruitteelt in Wageningen gepresenteerd. Kernthema in de campagne is dat de Nederlandse fruitteelt de fruitigste sector is. Rond deze slogan is onder meer een toolbox opgebouwd voor de leden, waaruit ze materiaal kunnen halen en filmpjes en content kunnen uploaden voor social media.

Vragen van burgers

Ook is de bedoeling dat onder de noemer van de campagne er de komende tijd actuele filmpjes en persberichten zullen worden gemaakt, die inhaken op het seizoen en actualiteiten. Om vragen bij burgers leven te beantwoorden, zoals ‘waarom zit er soms witte klei op de bomen?’, ‘hoe gezond is fruit?’, of ‘waarom heeft een fruitteler een torenvalk?’.

De financiering zal van de fruittelers zelf moeten komen. Daarom wordt in de komende maanden het voorstel voorgelegd aan de kringen en productgroepen.

Met borden langs de weg, maar vooral ook op social media kunnen de telers hun sector als De Fruitigste profileren. Foto: Eveline Westeneng

Met borden langs de weg, maar vooral ook op social media kunnen de telers hun sector als De Fruitigste profileren. Foto: Eveline Westeneng

Delen

Image
Eveline Westeneng

journalist en fruitteler

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin