Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

AH: op Benelux-schaal centrale inkoop AGF denkbaar

Gaat Albert Heijn mee in de trend van inkoopbundeling?
Constantijn Ninck Blok is AH-directeur Merchandising & Formats en betrokken bij het inkoopschema Beter voor Natuur en Boer. Foto: Albert Heijn

Constantijn Ninck Blok is AH-directeur Merchandising & Formats en betrokken bij het inkoopschema Beter voor Natuur en Boer. Foto: Albert Heijn

Gaat Albert Heijn mee in de trend van inkoopbundeling? Daarmee wordt bedoeld het inkopen van grotere volumes groente en fruit voor meerdere supermarktketens tegelijk tegen scherpere voorwaarden. AH blijft vanuit de teler denken, maar ziet kansen voor bundeling.

Ahold Delhaize, moederbedrijf van Albert Heijn, heeft winkels in de Verenigde Staten, België, Griekenland, Portugal, Indonesië, Servië en Roemenië. Is die inkoop van groenten en fruit Europees te organiseren? Die vraag is actueel nu andere winkelketens bij inkoop van groenten en fruit de krachten bundelen, zoals Jumbo. Albert Heijn hecht aan relaties met telers. Toch is op termijn op Benelux-schaal wel voordeel te behalen bij een vorm van centrale inkoop, denkt Constantijn Ninck Blok. Hij is AH-directeur Merchandising & Formats en betrokken bij het inkoopschema Beter voor Natuur en Boer. Bij de publicatie van het duurzaamheidsverslag ging hij ook in op vragen over inkoopbundeling.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers