Doorgaan naar artikel

Minder omzet voor Iglo-eigenaar Nomad Foods

Het Engelse diepvriesbedrijf Nomad Foods heeft de omzet in het tweede kwartaal van het lopende jaar op vergelijkbare basis zien dalen met 4,5% naar € 596 miljoen.

Het bedrijf is eigenaar van onder meer Iglo en de Britse collega Birds Eye. De aangepaste winst steeg wel, met 6% naar € 72 miljoen. Het food-bedrijf handhaaft de verwachting dat de omzet over heel 2021 met 3 tot 5% kan toenemen.

Meer vraag naar diepvriesgroente in coronatijd

Nomad en zijn dochterbedrijven slaagden erin ‘met succes in een dynamische inflatoire achtergrond te navigeren’, zegt de Belgische topman Stéfan Descheemaeker. “We hebben sterke resultaten neergezet ondanks het verlichten van de restricties in Europa en de ‘verjaardag’ van de vraagpiek door Covid-19. Die resultaten kwamen voort uit verbeterde marktaandelen en een herstellende foodservice business.” Diepvriesgroenten profiteerden vorig jaar van de toegenomen vraag door de lockdowns.

Nomad Foods, dat genoteerd is aan de Amerikaanse effectenbeurs, was wel meer geld kwijt aan adverteren en promotie. Het bedrijf heeft recent de activiteiten van Findus in Zwitserland overgenomen en is bezig met de afronding van de acquisitie van de Oost-Europese diepvriesspecialist Fortenova.

Share this

Afbeelding
Ruud Peijs

correspondent in Groot-Brittannië, Ierland en Frankrijk

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin