Glas

Achtergrond

Marktupdate: acties dichten prijsgat met Lidl

Om de prijsafstand in het glasgroentenschap met Lidl te overbruggen, hebben de luxere supermarkten Jumbo, Plus en Albert Heijn acties nodig.

Uit een prijsmeting van Groenten&Fruit blijkt Lidl de prijs voor glasgroentenproducten te zetten. Dat geldt alleen voor product dat vergelijkbaar is. Zo vaart Lidl met een mix van oranje en gele paprika voor € 1,29 een eigen koers. Jumbo is met een paprikamix van rood-oranje-rood voor € 1,49 overigens relatief scherper. Plus en AH volgen daarin met een traditionele mix met groen.

Kies-en-mix-actie

Voor cherrytomaten (€ 0,99 per 250 gram), tomaten (€ 0,99 voor 500 gram) en trostomaten (€ 2,49 per kilo) is Lidl de scherpste aanbieder, maar Jumbo heeft met een kies-en-mix-actie de prijs voor Spaanse trostomaten op € 1,33 per pond (€ 2,66 per kilo).

Nederlandse aubergine

Albert Heijn kiest in een soortgelijke mixactie voor aubergine, courgette en komkommer (2 voor € 1,25) voor een gelijke aanpak om het prijsverschil met Lidl te overbruggen. Daar kost Nederlandse courgette € 0,59, net als de aubergine en komkommer (ongeseald).

Of registreer je om te kunnen reageren.