Dossier: kortingseis supermarkten

Grote supermarktketens bedingen extra kortingen bij leveranciers om hun groei te financieren. Misbruik van hun machtspositie, zeggen leveranciers en primaire producenten. De discussie naar aanleiding van de kortingsbrieven lijkt een margediscussie op gang te brengen die kan leiden tot ruimere mededigingsregels voor de primaire sector of een gedragscode voor supermarkten en leveranciers. Groenten & Fruit zet de berichten voor u op een rij.

Meer nieuws

Hoogleraar roept op tot boycot AH

Hoogleraar Dick Strijker van de RU Groningen roept boeren en tuinders op om in opstand te komen tegen Albert...

'Europese toets eisen AH/Jumbo'

Brussel - De kortingen die supermarktketens Albert Heijn en Jumbo bij zuivelleveranciers afdwingen is mogelijk...

Bleker hekelt korting AH

Staatssecretaris Henk Bleker van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie heeft hard uitgehaald naar de...

Video: wilde actie bij AH

De Youth Food Movement heeft actie gevoerd in filialen van Albert Heijn tegen de door AH bedongen korting.

Ook Jumbo stuurt kortingsbrief

Veghel – Jumbo heeft deze week in reactie op Albert Heijn ook een kortingsbrief gestuurd naar de afnemers, zo...

AH kondigt prijsoffensief aan

Albert Heijn begint maandag met een groot prijsoffensief. In een gemiddeld filiaal gaan duizend producten vier...

NMa: geen onderzoek kortingseis AH

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) start geen onderzoek naar de kortingseis van 2 procent van Albert...

Politici woest om korting AH

Politici reageren fel op de maatregel van Albert Heijn om leveranciers 2 procentpunten te korten op de...

AH: korting past in dynamische markt

Volgens Albert Heijn is de aanpassing in vergoedingen voor leveranciers het gevolg van recente veranderingen in...

AH kort leveranciers

Albert Heijn heeft haar leveranciers per brief laten weten per 17 september twee procent minder te betalen. De...