Doorgaan naar artikel

Witlofcampagne ‘En óf je witlof lust’ van start

Het officiële startsein voor een promotiecampagne voor witlof werd gegeven op 27 september. De slogan luidt: ‘En of je witlof lust’. De campagne richt zich met name op mensen tussen de 35 en 55 jaar.

De campagne legt de focus op de ‘onbekende’ eigenschappen van witlof. Het is gezonder dan je denkt, gevarieerder dan je denkt en gemakkelijker dan je denkt. Met deze boodschap richt de campagne zich op mensen in de leeftijd tussen 35 en 55 jaar. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat vooral mensen boven de 55 jaar al witlof eten. Verder blijkt dat als je als kind regelmatig witlof op je bord krijgt, je dat later als je op eigen benen staat ook meer blijft eten. In de leeftijdscategorie tussen 35 en 55 jaar zitten ook gezinnen met jonge kinderen, dus dan snijdt het mes aan twee kanten.

Vier trucks in Nederland

De officiële openingshandeling betrof de onthulling van de slogan ‘En ÓF je witlof lust’ op een truck van Van Dijck Groenteproducties. Van dat bedrijf rijden er twee trucks door Nederland met die slogan, net zoals twee trucks van Dijco Internationaal Transport. Verder is er een pakket met promotiemateriaal voor witloftelers beschikbaar en zal op diverse socialmediakanalen regelmatig promotie voor witlof worden gemaakt.

Ruim 75% van het areaal

De promotiecampagne wordt volledig privaat gefinancierd. Daarvoor hebben 22 witloftelers het grootste deel bij elkaar gebracht. Zij vertegenwoordigen met circa 1.500 hectare trekcapaciteit ruim 75% van het in Nederland geforceerde witlof. Ze maken deel uit van verschillende Nederlandse afzetorganisaties. Tevens hebben een aantal telers die hun eigen afzet regelen zich aangesloten.
Het overige deel van de financiering nemen 26 sponsoren die op verschillende manieren betrokken zijn bij de witlofsector voor hun rekening.

Kijk voor meer informatie over de campagne op witlof.nl.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin