Doorgaan naar artikel

‘Klant kocht in Ehec-tijd product uit verre oorden’

De gezamenlijke campagne Frische ist Leben moet het Duitse vertrouwen in groente en fruit uit Duitsland, Nederland en België vergroten.

 

Dat vertrouwen bij Duitse consumenten heeft door de Ehec-crisis een deuk opgelopen. “Klanten kochten liever bananen van buiten Europa dan tomaten uit bijvoorbeeld Nederland, België of Nederland.  De campagne richt zich ook nadrukkelijk op regionale Europese producten”, laat het Duitse promotiebureau ‘5 am Tag’ weten. Toch staan ook importproducten als ananas afgebeeld op campagneposters.

Nederland, Duitland en België investeren alledrie in de campagne die voor de helft gefinancierd wordt door de Europese Commissie. De campagne loopt drie jaar, maar kent geen concrete consumptiedoeleinden. “We willen een algemene consumptieverhoging. De consumptie herstelt al wel sinds 2011, maar is nog altijd niet op hetzelfde niveau als daarvoor”, laat het bureau weten.

In totaal worden door heel Duitsland 5.000 posters in de omgeving van supermarkten opgehangen. De Duitse minister van landbouw lanceerde de campagne. Minister Aigner heeft de angst bij consumenten tijdens de Ehec-crisis niet tijdig weg genomen, stellen critici. Met deze aftrap maakt ze dat deels goed.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin