Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Macht supermarkten groeit

Albert Heijn en Jumbo hebben vorig jaar hun marktaandeel uitgebreid. Samen zijn de twee grootste ketens nu voor het eerst goed voor meer dan de helft van de supermarktomzet.
Foto: Koos Groenewold

Foto: Koos Groenewold

Albert Heijn en Jumbo hebben vorig jaar hun marktaandeel uitgebreid. Samen zijn de twee grootste ketens nu voor het eerst goed voor meer dan de helft van de supermarktomzet.

In de krantenkolommen laten voedingsconcerns het wel uit hun hoofd hun belangrijke afnemers te bekritiseren. Maar off the record klinkt soms wel enige zorg door: supermarkten worden eerder steeds machtiger dan steeds minder machtig. Voor toeleveranciers betekent de ontwikkeling aanhoudende druk op marges en steeds strakkere eisen.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers