Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Zachtfruit voor geluksmomenten van jonge consument

De Europese campagne ‘Een handje zomer’ verleidt jongvolwassenen tot de aankoop van zachtfruit met de inzet op gezond, makkelijk en lekker.
'Een handje zomer' verleidt de consument tot aankoop. Beeld: GroentenFruit Huis

‘Een handje zomer’ verleidt de consument tot aankoop. Beeld: GroentenFruit Huis

Aardbeien, bessen, bramen en frambozen zijn nu op zijn allerlekkerst. Daarom verleidt de Europese zachtfruitcampagne juist nu met het concept ‘Een handje zomer‘ jongvolwassenen (18-35 jaar) tot de aankoop van deze categorie. Daarbij wordt ingezet op het creëren van geluksmomenten: gezond, makkelijk en lekker.

Voorafgaand aan de lancering van de campagne is een nulmeting gedaan in de landen waar de campagne op gericht is: Nederland, België en (een deel van) Duitsland. Daaruit blijkt dat de bekendheid en de overweging om zachtfruit te kopen in Nederland en Duitsland een goede basis bieden om het gebruik van deze productcategorie te verhogen. In België is het verhogen van de bekendheid van zachtfruit een belangrijke eerste stap.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers