Doorgaan naar artikel

Vlaamse proeverijen Conference en acties paprika

De Vlaamse tuinbouw investeert dit jaar in promotie voor Flandria in het Verenigd Koninkrijk, maar ook Duitsland (Conference en paprika) en Frankrijk.

Dit jaar maakt het marketingorgaan van Vlaanderen VLAM een doorstart met Conference-proeverijen op de Duitse markt. Daarbij delen gastheren en -dames op de winkelvloer partjes uit. Deze proeverijen waren in de coronajaren opgeschort. De proeverijen gaan starten in Duitsland en Oostenrijk. Dit blijkt uit het Jaarplan 2023 van VLAM.

Proeverijen met Conference zijn succesvol, stelt VLAM, dat ook buiten de EU aan proeverijen doet. In Brazilië en China gaat het laatste jaar in van de proeverijprogramma’s. Deze promotieprogramma’s krijgen alle EU-subsidies.

Druk op uitvoer VK

VLAM stelt verder dat na de brexit het Verenigd Koninkrijk nadrukkelijker op het promotieprogramma staat. Het Verenigd Koninkrijk is geen EU-land meer. Voor promotie naar deze derde landen is een apart promotiefonds ingesteld, dat VLAM goed weet te benutten. De Belgische uitvoer van groenten en fruit staat na de brexit onder druk

Duitsland en Frankrijk blijven voor VLAM de belangrijkste markten voor de promotie van Flandria-groentenmerk. In beide landen wordt het Flandria-keurmerk het hele jaar door onder de aandacht gebracht van aankopers van groenten en fruit. Net als de voorbije jaren worden extra middelen bijgedragen voor promotieacties voor paprika’s in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

VLAM was verder aanwezig op Fruit Logistica in Berlijn en zal in het najaar een stand bemannen op de Fruit Attraction in Madrid. Daarnaast staat VLAM op de beurs CPMA in Canada en Asia Fruit Logistica in Hong Kong.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin