Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Tuinbouw mist toonaangevende ondernemers?

Fred van Heijningen van Rabobank Westland denkt dat de sector kracht moet putten uit een intensievere samenwerking met handelshuizen, detailhandel en marketing. Niet uit het creëren van een merk. Een zin, zo overgenomen uit de media.

Fred van Heijningen van Rabobank Westland denkt dat de sector kracht moet putten uit een intensievere samenwerking met handelshuizen, detailhandel en marketing. Niet uit het creëren van een merk. Een zin, zo overgenomen uit de media.

Deze opmerking geeft aan dat er nog steeds naar collectieve oplossingen voor de sector gezocht wordt. Ik geloof niet meer zo in oplossingen die voor iedereen gelden. De tuinbouw moet verder professionaliseren en meer marktgericht gaan produceren. Ook zo’n term trouwens die je gemakkelijk uitspreekt, maar nu zeer moeilijk te realiseren is.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers