The Greenery belevert HelloFresh en Picnic

07-11-2017 | Laatste update op 01-08 | |
Foto: HelloFresh
Foto: HelloFresh

The Greenery is leverancier geworden van groente en fruit voor bezorgdiensten HelloFresh en Picnic.

De bezorgdiensten zijn actief in de maaltijd- en online boodschappenmarkt. Sinds 18 september loopt er een test met het beleveren aan Picnic. Sinds week 44 worden boxen van HelloFresh gevuld met items van The Greenery. Dat bevestigt een woordvoerder, die verder geen toelichting wil geven op de samenwerking: “We doen geen uitlatingen over onze klanten.”

Wel is duidelijk dat het gaat om het beleveren van bestaande distributiecentra van beide partijen.

Verseoogstbox

The Greenery investeerde in de onlinemarkt door zelf met het online concept Verseoogstbox veel ervaring op te doen voor specificaties voor deze markt. “De ervaringen die we op hebben gedaan met ons project Verseoogstbox heeft ons absoluut geholpen inzicht te krijgen in de specifieke eisen van dit kanaal. We staan goed gesteld om op wensen van onze klanten in te gaan. Het vereist bijvoorbeeld dat telers anders denken, er een andere logistieke invulling nodig is. Qua verpakking geldt dat je speciaal voor de onlinemarkt moet kunnen werken.”

Foto: HelloFresh

Foto: HelloFresh

Marktgroei

The Greenery verwacht een verdere groei van de onlinemarkt voor groente. Picnic en HelloFresh zijn daarin twee belangrijke spelers. In 2016 becijferde het analysebureau Retail Intelligence Lab dat het aandeel van HelloFresh op de markt voor maaltijdboxen 70% bedroeg, gevolgd door Albert Heijn. Picnic is een online boodschappendienst. Bestaande supermarkten zijn daarin ook grote spelers. Analisten van Rabobank voorspelden in 2015 dat in 2030 de onlinemarkt voor voeding circa een kwart zal uitmaken van de totale aankopen van voeding door de consument.

Verheul
Jeroen Verheul redacteur


Beheer