Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Supermarkten moéten helemaal niks

Greenpeace leent de ‘plofkip’-strategie van Wakker Dier. De milieu­organisatie spreekt supermarkten aan op toepassing van gewas­beschermingsmiddelen in diverse teelten. In de ogen van deze club wordt het tijd dat supermarkten hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen.

Laatst geüpdatet:

Supermarkten moéten helemaal niks

Supermarkten moéten helemaal niks

Greenpeace leent de ‘plofkip’-strategie van Wakker Dier. De milieu­organisatie spreekt supermarkten aan op toepassing van gewas­beschermingsmiddelen in diverse teelten. In de ogen van deze club wordt het tijd dat supermarkten hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen.

‘Eén partij is tot nu toe te veel buiten schot gebleven in het debat over de toekomst van de landbouw: de supermarkten. Toch kunnen zij een cruciale rol spelen om het tij te keren’, oordeelt Greenpeace in het rapport Bijensterfte in het schap. Supermarkten: stop de stille lente.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers