Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Supermarkt zet 1+1-actie AGF selectief in

Supermarkten zetten steeds vaker volume-acties in, als een gratis tweede product, maar doen dat selectief. Volgens winkelketen Plus is afprijzing een alternatief voor volume-acties, maar hangt dat af van het product en het seizoen. ”We kunnen moeilijk zeggen welke het meest effectief is.”

Supermarkten zetten steeds vaker volume-acties in, als een gratis tweede product, maar doen dat selectief. Volgens winkelketen Plus is afprijzing een alternatief voor volume-acties, maar hangt dat af van het product en het seizoen. ”We kunnen moeilijk zeggen welke het meest effectief is.”

Deze week heeft de keten afprijzingen, maar in week 35 en 36 koos de keten voor het gratis weggeven van gratis tweede producten.
Het Productschap Tuinbouw vond eerder uit dan een vijfde van de consumenten gratis tweede producten niet aantrekkelijk vindt, omdat deze te veel zijn voor kleine gezinnen. Zij hebben liever afprijzingen. Ook zijn er producten waarvoor klanten liever geen tweede product ontvangen vanwege houdbaarheid.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers