Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Stoppen met duurzaam

Als consumenten in hun koopgedrag zich te weinig blijven aantrekken van duurzaamheid, dan vindt bijna de helft van de ondernemers in de tuinbouw dat het beter is er maar mee te stoppen.

Als consumenten in hun koopgedrag zich te weinig blijven aantrekken van duurzaamheid, dan vindt bijna de helft van de ondernemers in de tuinbouw dat het beter is er maar mee te stoppen.

Dat blijkt uit de poll van de afgelopen week op www.gfactueel.nl. Van de 70 stemmers vonden er 33 (47%) dat investeren in duurzaamheid zich toch niet terugbetaalt en het dus verspilde moeite is. Dit naar aanleiding van het nieuws dat uit onderzoek van het Platform Verduurzaming Voedsel blijkt dat slechts 4 procent van de consumenten zich bij hun koopgedrag werkelijk wat van duurzaamheid aantrekt.
Het antwoord ‘ Beetje doorgaan, zodat je niet als onduurzaam bekend komt te staan’kreeg 21 stemmen (30%). Vóór voluit doorgaan, ‘want het zijn wel de meest kapitaalkrachtige consumenten’ kozen 16 stemmers ofwel 23%.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers