Groenten & Fruit Actueel
||

Samen bouwen aan de toekomst: Noordhuys en The Greenery versterken elkaar

In gesprek met Joris Buijs (commercieel directeur Noordhuys) en Leon Duijvestijn (Lead telerrelatiemanager vruchtgroente The Greenery).
Joris Buijs, commercieel directeur van Noordhuys. – Foto’s: The Greenery

Joris Buijs, commercieel directeur van Noordhuys. – Foto’s: The Greenery

In gesprek met Joris Buijs (commercieel directeur Noordhuys) en Leon Duijvestijn (Lead telerrelatiemanager vruchtgroente The Greenery).

In de wereld van de tomatenteelt is Noordhuys een naam die staat voor kwaliteit en klantgerichtheid. Met ruim 46 hectare aan teeltoppervlakte, verdeeld over vier locaties in Nederland, is Noordhuys een belangrijke tomatenteler binnen The Greenery. Commercieel directeur Joris Buijs en vanuit The Greenery zijn telerrelatiemanager Leon Duijvestijn delen hun visie op de samenwerking en de gezamenlijke ambities voor de toekomst.

Van teelt tot verpakking: één keten, één visie

Noordhuys onderscheidt zich door een geïntegreerde aanpak van teelt, verpakking en personeelsvoorziening. Met Noordhuys Packing verzorgt het bedrijf niet alleen de verpakking van eigen producten, maar ook die van derden. “Noordhuys teelt producten welke verpakt in het winkelschap terug te vinden zijn. Hierdoor zitten we korter op de bal wat betreft klantwens, kwaliteit en yeald” aldus Joris. “Ook zitten we een stap verder in de keten en kunnen daardoor sneller en flexibeler inspelen op specifieke eisen van retailers.”

Momenteel wordt in opdracht van The Greenery gewerkt aan de bouw van een gloednieuwe verpakkingslocatie voor Noordhuys, die eind 2025 in gebruik genomen zal worden. “Deze stap vergroot onze flexibiliteit en schaalbaarheid. Klanten gaan dat direct merken in snelheid, kwaliteit en leverzekerheid.”

Daarnaast zorgt Noordhuys Staffing voor een stabiele en betrokken workforce. “Met Noordhuys Staffing zorgen wij voor voldoende medewerkers in zowel de teelt als bij het verpakbedrijf. Dat zorgt voor loyaliteit en betrokkenheid, belangrijke kernwaarden voor ons bedrijf.”

Afbeelding Joris Buijs (commercieel directeur Noordhuys) en Leon Duijvestijn (Lead telerrelatiemanager vruchtgroente The Greenery)

Transparantie als fundament voor vertrouwen en rendement

Voor Noordhuys is het transparante kostenmodel van The Greenery een van de belangrijkste redenen om te kiezen voor deze samenwerking. “Je weet precies waar je aan toe bent,” zegt Joris. “Geen verborgen kosten, heldere afspraken en volledige inzage in wat er gebeurt met je product en je marge. Dat geeft rust én vertrouwen.”

Leon vult aan: “Wij willen dat onze telers kunnen ondernemen op basis van duidelijkheid. Door onze transparante werkwijze zorgen we ervoor dat de teler daadwerkelijk de verkoopprijs van zijn product ontvangt. Geen verborgen marges of opslagen. Daarnaast weet de teler vooraf welke verkoopbijdrage hij kwijt is voor de verkoop van zijn product. Deze transparante kostenstructuur zorgt ervoor dat we samen met de teler kunnen sturen op rendement en efficiëntie. We zitten echt aan dezelfde kant van de tafel.”

Afzetzekerheid en ondersteuning op maat: samen sterk in de keten

De samenwerking met The Greenery biedt Noordhuys toegang tot een breed netwerk van retailklanten in Nederland en Europa. “The Greenery is voor ons een strategische partner die ons ondersteunt in afzet, marktinformatie en logistiek,” zegt Joris. “Ze denken met ons mee over hoe we onze producten het beste in de markt kunnen zetten.”

Leon: “Wat we beloven, maken we waar. Onze afzetkanalen zijn breed en stabiel, waardoor we telers kunnen helpen bij het realiseren van een goed rendement. Dat is essentieel in deze tijd van stijgende kosten en strenge eisen vanuit de markt.Bovendien hebben we dit jaar voor de vijfde keer op rij een winstuitkering gedaan, wat ook bijdraagt aan het rendement voor onze telers.”

Een concreet voorbeeld van ondersteuning is het strategisch investeringsfonds SIG&F. “Met hulp van SIG&F kunnen we diverse ontwikkelingen op ons bedrijf versnellen wat bijdraagt aan verdere verduurzaming. Dat soort ondersteuning maakt het verschil en laat zien dat The Greenery echt meebouwt aan onze toekomst,” aldus Joris.

Duurzaamheid en innovatie als drijvende krachten

Duurzaamheid is een kernwaarde binnen Noordhuys. “We streven naar een minimale ecologische voetafdruk terwijl we maximale productkwaliteit behouden,” zegt Joris.

Daarnaast experimenteert Noordhuys met autonome teeltsystemen om de efficiëntie verder te verhogen. “We zijn betrokken bij de ontwikkeling van besturingssystemen die het klimaat in de kas automatisch regelen op basis van data en weersinformatie,” vertelt Jan-Willem Bolle, manager productie bij Noordhuys.

Toekomstvisie: integratie, groei en samenwerking

Noordhuys heeft de ambitie om verder te groeien en de samenwerking met The Greenery te intensiveren. “We zien kansen in het verder integreren van onze processen met die van The Greenery, bijvoorbeeld op het gebied van data-analyse en marktinformatie,” zegt Joris. “Samen kunnen we de keten verder optimaliseren en waarde toevoegen voor de consument.”

Wilt u meer weten over de samenwerking tussen Noordhuys en The Greenery of bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden voor uw bedrijf? Neem dan contact op met Leon Duijvestijn of bezoek www.thegreenery.com/uitbetaalprijs voor meer informatie.

Lees meer over

Snel delen

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers