Doorgaan naar artikel

Promotieplan Nederlandse duurzaamheid op Duitse markt

Nederlandse marktpartijen in groente en fruit zien kansen om gezamenlijk Nederlandse duurzaamheid onder de aandacht van Duitse kopers te brengen.

Duitse supermarkten zullen hogere duurzaamheidseisen stellen aan hun inkoop. Daarom is het belangrijk te laten zien wat de Nederlandse teelt op dat vlak te bieden heeft aan bovenwettelijke eisen, zoals On the Way to PlanetProof.

Promotieplan ontwikkelen

Dat is de uitkomst van een overleg met marktpartijen in groente en fruit eerder deze maand. Stichting Milieukeur organiseerde deze bijeenkomst. De komende tijd zullen SMK en marketeer Jochem Wolthuis met deze Nederlandse bedrijven een promotieplan ontwikkelen. Stichting Milieukeur ziet kansen voor haar keurmerk op de Duitse markt. Ook de deelnemende bedrijven beseffen dat On the way to PlanetProof het antwoord kan bieden op de vraag vanuit de Duitse retail naar duurzamer product. Het gaat om bedrijven in de afzet van vers product en bewerkte en gesneden groente.

Geen collectieve mediacampagne

In een toelichting stelt Stichting Milieukeur dat niet gedacht hoeft te worden aan een collectieve mediacampagne. Daarover is niet gesproken en dat zou veel geld kosten. Wel kan het de vorm krijgen van het opstellen van informatie die exporteurs aan afnemers kunnen vertellen. Wolthuis gaat daarnaast als marketeer zijn contacten inzetten om het gesprek met Duitse supermarktketens op te starten.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin