Doorgaan naar artikel

Praat mee: AGF-promotie, oubollig of cult?

Op de redactie van Groenten & Fruit zijn we het er niet helemaal over eens. Was de opening van het aspergeseizoen, waarover we in het blad en op de website berichtten, nu een evenement dat in al zijn jaarlijkse vertrouwdheid zijn doel volledig bereikt? Of is het in al zijn oubolligheid een evenement dat elk jaar zijn doel iets verder voorbij schiet?

Dat doel is helder: positieve aandacht krijgen bij een breed publiek voor een mooi product. Maar bij wie wil de teler dat doel bereiken en hoe doe je dat het beste? Daar lopen de meningen uiteen. En wat voor asperges geldt, geldt voor elk ander tuinbouwproduct.

Nederlandse tomaten en andere vruchtgroenten worden momenteel voor ettelijke miljoenen gepromoot in Duitsland. Te veel geld? Of nog steeds een schijntje ten opzichte van de marketingbudgetten van de Unilevers van deze wereld?

Niemand minder dan Henk Bleker brak laatst een lans om daarbij juist ook (weer) Frau Antje te gebruiken. Want vertrouwd. Of té vertrouwd?

Het aardbeienseizoen werd vorige week (voor het eerst) geopend met een moderne mix van allerlei via Twitter bekend gemaakte grappige gebeurtenissen volgens het concept van de guerillamarketing. Té modern voor de grote groep groente- en fruitconsumenten?

Onze stelling luidt deze week: De huidige groente- en fruitpromotie is te oubollig.

Geef uw reactie op dit stuk en stem in de poll op onze homepage.

Groenten & Fruit is benieuwd naar uw mening!

Lees meer artikelen over asperge of bekijk actuele marktprijzen via GFactueel.nl/markt

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin