Groenten & Fruit Actueel
||

Lidl geeft beetje inzage in groenteketen

Lidl Duitsland is een kwaliteitscampagne gestart met de nadruk op versproducten als groente en fruit.

Lidl Duitsland is een kwaliteitscampagne gestart met de nadruk op versproducten als groente en fruit.

Op de website geeft de supermarktorganisatie inzage in haar groenteketen en de korte keten van teler naar winkel. Lidl maakt melding van de eis dat resten van bestrijdingsmiddelen niet meer dan 30 procent van de wettelijke norm mag bedragen. De keten stelt verder met groenteleverenciers te werken waar soms al langer dan 30 jaar een relatie mee bestaat. Lidl zegt dat deze leveranciers een afnamezekerheid hebben, maar dat op basis van daghandelsprijzen wordt geopereerd. Belangrijker dan een lage prijs is de constante kwaliteit van de producten, stelt Lidl. Voor verschillende producten geeft de supermarktorganisatie hoe ook consumenten de kwaliteit van een product kunnen vaststellen.

De groentestroom binnen Duitsland gaat via Fruchthofe en Absatzzentralen. Zo is de Absatzzentrale Kempen een boerencoöperatie en een belangrijk distributiepunt voor Lidl-winkels. Hoofd kwaliteit Michael Weßler zegt in een filmpje hoe Lidl de telers helpt om aan de strenge residu-eisen moet worden voldaan. Teler Heiner Korff uit Krefeld verteld over zijn ijsbergslabedrijf waar op het land de sla al verpakt wordt.

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers