Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

HAK oogst meer omzet door breder te zaaien

HAK boekte in 2016 meer winst. Het bedrijf plukt de vruchten van een nieuwe strategie, waarbij productie voor huismerken is afgeschaft en wordt ingezet op nieuwe marktsegmenten.
Foto: ANP

Foto: ANP

HAK boekte in 2016 meer winst. Het bedrijf plukt de vruchten van een nieuwe strategie, waarbij productie voor huismerken is afgeschaft en wordt ingezet op nieuwe marktsegmenten.

HAK gooide in 2012 het roer om. Het nam afscheid van ‘private label’, zoals het produceren voor huismerken wordt genoemd. Een gewaagde stap: op dat moment werd zo’n 30% van de omzet van HAK gerealiseerd met productie voor derden. Na enkele tussenstappen kwam het percentage in 2016 op 0% uit. De stap werd niet zomaar gezet. De omzet van HAK was onder topman Michiel van Ginkel stevig teruggelopen van € 113 miljoen naar een kleine € 90 miljoen.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers