Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Groentemalaise Markthal markeert grens retailtrend ‘blurring’

Het verse toverwoord in de wereld van de food is blurring. Dat Vers van de Teler in de Markthal nu de handdoek heeft geworpen, geeft echter aan dat het de vraag is of groente en fruit wel in die trend kan meedoen.
De vorige week gesloten kraam van Ver van de Teler in de Rotterdamse Markthal.

De vorige week gesloten kraam van Ver van de Teler in de Rotterdamse Markthal.

Het verse toverwoord in de wereld van de food is blurring. Dat Vers van de Teler in de Markthal nu de handdoek heeft geworpen, geeft echter aan dat het de vraag is of groente en fruit wel in die trend kan meedoen.

Blurring is het modewoord voor allerlei vermengingen van food en retail en horeca. Da’s drie woorden Engels. Retail, dat kent u. In stoffig Nederlands noemen we dat detailhandel. Food kent u ook wel. Dat heet in oud-Hollands voedingswaren. Ook voor blurring hadden we eigenlijk al een woord: branchevervaging.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers