Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Greenyard: liever dichter op telers met minder klanten

Greenyard wil liever minder klanten beleveren in een vaste keten met een breed assortiment. Dat zei topman Francis Kint in een toelichting op de jaarcijfers.
Greenyard, moederbedrijf van Bakker Barendrecht, wil meer en meer klanten zoals Albert Heijn beleveren, vanuit exclusieve en geïntegreerde samenwerking. - Foto: ANP/Robin Utrecht

Greenyard, moederbedrijf van Bakker Barendrecht, wil meer en meer klanten zoals Albert Heijn beleveren, vanuit exclusieve en geïntegreerde samenwerking. – Foto: ANP/Robin Utrecht

Extreme weersomstandigheden maakt het nodig nog beter met telers samen te werken om supermarkten goed te blijven beleveren. Greenyard wil liever minder klanten beleveren in een vaste keten met een breed assortiment en de handelsfunctie terugbrengen.

Volgens Francis Kint, topman van het groenten- en fruitbedrijf Greenyard, is de sector oorlogsterrein geworden van supermarkten. Dat leidt tot kansen. “Ze hebben partners nodig om zich te onderscheiden van de concurrentie.” Tegelijk leidt dat tot prijsdruk. “Supermarkten gebruiken prijs als wapen, dat zal tot meer prijzenslagen leiden en druk voor ons om onze productie efficiënter te maken.”

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers