Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Greenpeace irriteert zichzelf de markt uit

De acties van Greenpeace beginnen langzaamaan een beetje gênant te worden. Het anti-Albert Heijn radiospotje is niet alleen tenenkrommend simplistisch, maar ook nog eens fantasieloze na-aperij van concurrent Wakker Dier.
Men kon op internet stemmen op spotjes tegen AH, Lidl of Jumbo. AH 'won'. - Illustratie: www. greenpeace.nl

Men kon op internet stemmen op spotjes tegen AH, Lidl of Jumbo. AH ‘won’. – Illustratie: www. greenpeace.nl

De acties van Greenpeace beginnen langzaamaan een beetje gênant te worden. Het anti-Albert Heijn radiospotje is niet alleen tenenkrommend simplistisch, maar ook nog eens fantasieloze na-aperij van concurrent Wakker Dier.

Greenpeace is sinds haar start in de jaren 70 in de weer tegen kernproeven en het afslachten van walvissen en zeehondenbaby’s en bekend om haar spectaculaire acties. Bijvoorbeeld door walvisvaarders irritant te volgen in snelle rubberbootjes of door hoge gebouwen te beklimmen en er enorme spandoeken uit te rollen.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers