Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Gratis publiciteit voor AH

Albert Heijn koketteert met seizoensgroente en seizoensfruit. En dat doen ze goed, want heel veel media namen het persbericht mee en bloggers hebben het er ook maar druk mee.

Albert Heijn koketteert met seizoensgroente en seizoensfruit. En dat doen ze goed, want heel veel media namen het persbericht mee en bloggers hebben het er ook maar druk mee.

Voor wie het nog had gemist: AH heeft dus laten peilen hoe de Nederlandse consument denkt over groenten en fruit die al dan niet in het seizoen zijn. Uit de antwoorden lijken allerlei pessimistische conclusies mogelijk. De consument weet het niet meer. Maar dat komt ook wel een beetje door de vragen. In de vraagstelling is namelijk meestal geen sprake van seizoensproducten, maar van groente en fruit ‘die momenteel verkrijgbaar en afkomstig uit Nederland zijn’. Dus als men daar in april peren onder schaart, dan klopt dat als een bus. En Hollandse boerenkool kun je dan ook nog in elke supermarkt met grote zakken tegelijk krijgen.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers