Doorgaan naar artikel

Eosta grote leverancier biogroente Ekoplaza

Eosta wil dit jaar groeien op de binnenlandse markt door een belangrijke leverancier te worden van de Ekoplaza-winkels van Udea.

Beide spreken over een intensieve samenwerking op marketinggebied, maar ook als leverancier van biologische groente en fruit. In een toelichting stelt biologisch handelsbedrijf Eosta dat het volume biologische groente en fruit dat het levert aan Udea inderdaad stevig zal groeien. Of dat een exlusieve totaalrelatie wordt als leverancier kon de woordvoerder niet bevestigen.

Udea nam eind 2019 een deel van supermarktketen Marqt over en heeft nu dertig winkels. Ook in de bestaande winkels van Udea zal Eosta een grotere aandeel in de levering groente en fruit krijgen. Udea-directeur Erik Does: “We hebben met Ekoplaza inmiddels bijna negentig biologische winkels door heel Nederland. We moeten onze aanvoer dus versterken.”

Biologische markt in beweging

De samenwerking tussen Udea en Eosta laat zien dat de markt voor biologische groente en fruit professionaliseert. Udea groeit snel en trekt nu Eosta aan, dat de Nederlandse markt tot dusverre niet sterk beleverde. Eosta-directeur Volkert Engelsman: “Sinds Eosta begon in 1990 hebben we altijd gefocust op het buitenland, met name Duitsland, Frankrijk en Scandinavië. De verkoop in Nederland bedroeg nooit meer dan een paar omzetprocenten. Dus daar is ruimte voor groei.”

Marketingcampagne

De twee biologische partijen willen de Nederlandse consument actief gaan helpen gezonder te eten. In de Ekoplaza-voorjaarscampagne zal een stevige link gelegd worden met de gezondheidscampagne Dr. GoodFood. Hiertoe wordt samengewerkt met artsen en diëtisten.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin