Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Directeur Ekomenu: ‘Verkoop online is millimeterwerk’

Ekomenu is in Nederland de nummer 2 in maaltijdboxen. Hoewel de omzet van ergens tussen de € 5 en 10 miljoen wordt gemaakt met voedsel, stelt directeur Jack Stroeken: “Wij zijn eigenlijk een databedrijf.”
Groenten en fruit vormen de hoofdmoot in de 100 verschillende type pakketten die Ekomenu wekelijks samenstelt. - Foto: Ton Kastermans Fotografie

Groenten en fruit vormen de hoofdmoot in de 100 verschillende type pakketten die Ekomenu wekelijks samenstelt. – Foto: Ton Kastermans Fotografie

Ekomenu is in Nederland de nummer 2 in maaltijdboxen. Hoewel de omzet van ergens tussen de € 5 en 10 miljoen wordt gemaakt met voedsel, stelt directeur Jack Stroeken: “Wij zijn eigenlijk een databedrijf.”

Corona zorgt nu voor de tweede grote duw in de rug voor de maaltijdboxenbranche. De eerste was het marketingoffensief van Hello Fresh (de grootste in Nederland in maaltijdboxen) zeven jaar geleden. Jack Stroeken was toen net aandeelhouder geworden van het coöperatieve bedrijf Streekbox. Daarvandaan werd hij directeur en tevens lid van de coöperatieve maaltijdbox Beebox. Daarin werken boeren, burgers, een bank en businesspartners samen in één coöperatie.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers