Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

‘De burger-consument voor het milieustoplicht’

Supermarktketen Lidl test een stoplichtsysteem genaamd Eco-Score in haar thee- en koffieassortiment. Zo weet de burger-consument in één oogopslag hoe oké zijn aankoop is. Straks misschien ook voor agf.

Laatst geüpdatet:

De Eco-Score van Lids kent de kleuren donkergroen, lichtgroen, geel, oranje en rood. Net als paprika's. -Foto: Gerard Boonekamp

De Eco-Score van Lids kent de kleuren donkergroen, lichtgroen, geel, oranje en rood. Net als paprika’s. -Foto: Gerard Boonekamp

Supermarktketen Lidl test een stoplichtsysteem genaamd Eco-Score in haar thee- en koffieassortiment. Zo weet de burger-consument in één oogopslag hoe oké zijn aankoop is. Straks misschien ook voor agf.

Er wordt wel eens een onderscheid gemaakt tussen de consument en de burger. De laatste is de oppassende goedwillende mens en de eerste is een calculeerder die alleen maar gaat voor lekker en goedkoop. Wij allen zijn beide. Het onderscheid tussen die twee rollen is uiteraard vele malen genuanceerder, dan zoals ik het net opschreef. Maar toch, iedereen die een snelle boodschap doet in de supermarkt om de hoek, weet dat we niet altijd de tijd nemen voor een goed-burgerlijke afweging van wat gezond, milieubewust en klimaatbesparend is.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers