Doorgaan naar artikel

Boerschappen hielp telers, vraagt nu hulp van klanten

De leverancier van maaltijdboxen met lokale producten heeft het moeilijk. - Foto: Boerschappen premium

De leverancier van maaltijdboxen met lokale producten heeft het moeilijk. - Foto: Boerschappen

Op social media verschijnen talloze berichten van Boerschappen-fans die nieuwe klanten werven voor de maaltijdboxen. Stijn Markusse, medeoprichter van Boerschappen: “Wij betrekken ons hele bedrijf bij onze uitdagingen, zoals we al negen jaar doen als onze telers problemen hebben.”

De maaltijdboxen van Boerschappen met lokale producten worden al jaren wekelijks thuisbezorgd. De afzet groeide, maar na het stilzetten van de wervingscampagne vorige zomer lukt het niet meer om nieuwe klanten te vinden. Dat vertelt Stijn Markusse, medeoprichter van Boerschappen in een interview met Food&Agribusiness.

Markusse: “Sinds onze lancering in 2013 hebben we alleen maar groei laten zien. Met name tijdens de coronaperiode groeiden we enorm. We hebben geld binnengehaald door een coöperatie te worden. Met dat geld hebben we geïnvesteerd in verbeterde IT en een nieuwe inpaklijn, zodat we verder kunnen opschalen. In juni vorig jaar hebben we onze wervingscampagne stilgelegd met het plan om in oktober dat jaar door te pakken met de vernieuwde IT. Dat bleek verder verschoven te moeten worden omdat de website nog niet klaar was.”

Consument bespaart op luxe maaltijdbox

Uiteindelijk begon Boerschappen pas op 1 januari dit jaar weer met de campagne. Toen bleek dat de aansluiting met de consument er niet meer was. “Met het wervingsbudget dat wij hebben lukt het niet meer om nieuwe klanten te vinden. We zijn ook heel wat klanten verloren door de stijgende prijzen van alles. De maaltijdbox wordt ook gezien als een luxe product waarop bespaard kan worden. ”

Daarom doet het bedrijf nu openlijk een roep om hulp via een mail aan de achterban met de vraag: deel Boerschappen met je vrienden en familie. “We hebben de afgelopen jaren zelf hulp geboden als onze boeren het moeilijk hadden, zoals toen onze appelteler 250.000 kilo appels had in zijn koelcel vlak voor het nieuwe oogstseizoen. Zoals wij anderen hebben geholpen, hopen we nu ook dat onze community ons zal helpen.”

Lees het hele interview met Stijn Markusse van Boerschappen op FoodAgribusiness.nl

Bekijk meer

Delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

redacteur Food&Agribusiness

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin