Groenten & Fruit Actueel
||

AH: Veel acties en nieuwe producten AGF, telers bij het schap  

Albert Heijn geeft telers een podium in de winkel.
Foto: Albert Heijn

Foto: Albert Heijn

Albert Heijn kondigt aan stevig in te zetten op nieuwe smaakproducten en veel prijsacties. Het lijkt niet de aanzet voor een prijzenslag. Het basispakket blijft in prijs ongewijzigd.

Albert Heijn (AH) geeft telers een podium in de winkel. Klanten kunnen in de winkel en online via schapkaartjes kennis maken met AH-telers, die vertellen over hun producten en het maakproces. Daarmee gaat de keten een stap verder in het transparant maken van de AGF-keten.

Biologische aardbeien

AH stelt dit jaar een recordaantal nieuwe smaakproducten te hebben opgenomen in het schap. Er zijn 40 nieuwe producten geïntroduceerd, waaronder verspakketten. Nieuwe producten zijn AH Magnum-aardbeien en de Coeur de Boeuf tomaat, rode nectarines en bol-aubergine. Ook bij biologisch zijn vernieuwingen zoals smaaktomaten, aardbeien en rode pepers. Met name bij aardbeien is dat een vernieuwing die ver gaat. De keten wil als grootste aanbieder van biologische groenten en fruit marktleidend zijn.

Speelkas voor kids

De komende weken wordt een recordaantal AGF-acties verwacht met bonuskorting. Dat gaat gepaard met veel promotie en reclames rondom gezonde keuzes in groenten en fruit. Ook komt AH met een AH-speeltent kas, een mini-groente- en fruitkas waarmee kinderen teler kunnen spelen.

Afbeelding Een kas als speeltent bij Albert Heijn verkrijgbaar. Foto: AH

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers