Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

AH: meer AGF onder budgetlabel, geen graaiflatie

Supermarkten verhogen prijzen niet extra om winst op te krikken, stelt Ahold Delhaize bij bekendmaking van hogere winstcijfers in het eerste kwartaal.

Laatst geüpdatet:

AGF onder budgetlabel

In de kwartaalcijfers meldde Albert Heijn dat het aantal groente- en fruitproducten onder het budgetlabel prijsfavorieten is gestegen in de winkels. Foto: Albert Heijn, Yasmin Hargreaves

Supermarkten verhogen prijzen niet extra om winst op te krikken, stelt Ahold Delhaize bij bekendmaking van hogere winstcijfers in het eerste kwartaal.

Volgens topman Frans Muller maken de kwartaalcijfers van het moederbedrijf van Albert Heijn duidelijk dat supermarkten niet extra marge pakken bovenop de doorberekende kostenstijgingen. De term daarvoor is graaiflatie. In die kwartaalcijfers meldde Albert Heijn dat het aantal groente- en fruitproducten onder het budgetlabel prijsfavorieten is gestegen in de winkels. Op AH.nl staan nu ruim 30 versproducten groente en fruit met het prijslogo.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers