Doorgaan naar artikel

Stuivertje wisselen bij broccoli (wk 39)

Van de zes supermarktketens onder het vergrootglas hadden er twee broccoli in de actie (Emté, stuksprijs 69 cent en AH voor 44 cent per stuk). Door consumentenogen kijkend naar kwaliteit was de broccoli bij achtereenvolgens Jumbo, Emté en Aldi om door een ringetje te halen. C1000 staat deze keer op de vierde plaats, ook nog met mooie broccoli, gevolgd door AH met broccoli die weliswaar gezond was, maar wel bovenmatig losgegroeid. Plus zakte deze week door het ijs, met oude broccoli met een smetrandje onderaan het scherm. Opvallend, omdat juist deze keten de afgelopen drie weken steeds goede broccoli in het schap had liggen. De broccolistunt bij AH trok veel klanten: de aanbieding stond direct achter de winkeltoegang opgesteld, als een vangnet voor het publiek. Omdat de schermen losgegroeid waren, oogde het product al met al wat rommelig. Dat maakte dat de klanten bijna zonder uitzondering op zoek gingen naar de mooiste broccoli. Het ligt voor de hand dat broccoli van gegraai niet beter wordt, en dat was waarschijnlijk ook niet nodig geweest als deze actiebroccoli er wat fraaier had uitgezien. Een detail: bij C1000 lag deze week al Spaans product, althans dat stond op de herkomstaanduiding. Bron: Groenten & Fruit – Auteur: Joost Stallen

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin