Doorgaan naar artikel

Klanten kijken vooral naar AGF van supermarkt

Klanten vinden een goede kwaliteit van groente en fruit het belangrijkste van het hele assortiment.

Ook worden voldoende aanbod en een ruime keuze in groente en fruit genoemd. Die conclusie trekt branchegroep Detailhandel van Deloitte in haar Consumentenonderzoek 2015 onder ruim 4000 respondenten. Daarvan reageerde 58 procent op deze vraag.

Klanten vinden groente en fruit dus belangrijk. In een tienpuntenschaal scoort groenten en fruit een 8,1. Ter vergelijking; klanten vinden een ruim assortiment fairtrade producten minder belangrijk en geven gemiddeld een 5,8.

Deloitte vraagt ook aan de respondenten om de eigen supermarkt te beoordelen met een rapportcijfer. Ook in dit onderzoek wint Lidl met een 8,1 voor de ‘kwaliteit van de groenteafdeling’. Albert Heijn scoort een 7,5, net onder concurrent Jumbo (7,6). Deen komt met een 8,1 nog in de buurt bij Lidl.

Online

Uit het onderzoek blijkt dat meer klanten online boodschappen bestellen (acht procent tegen zes procent vorig jaar), maar de bestelfrequentie is stabiel en de bestedingen dalen. De onderzochte klanten willen vooral online bestellen als het om houdbare producten gaat, maar er is ook een stijging bij versproducten. Wel willen minder mensen het laten thuisbezorgen en neemt de weerstand tegen online bestellen van versproducten af.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin