Doorgaan naar artikel

Fairtrade tomaten in de spotlight in Fairtrade week

COOP adverteert deze Fairtrade week met haar Fairtrade Snoeptomatenmix, door Nederlandse telers geproduceerd in Tunesië.

De keten legt deze week nadruk op haar assortiment Fairtrade waar het recent ook limoenen heeft toegevoegd. Een woordvoerder zegt dat de winkelketen het duurzame assortiment nog altijd uitbreidt. “Uit onze panels blijkt nog altijd dat klanten zitten te wachten op meer van deze producten.”

De Fairtrade Snoeptomatenmix komt van telersvereniging Harvest House. COOP heeft de tomaten in het assortiment sinds de start van het teeltseizoen in Tunesië, eind 2015. “Onze leverancier kwam met een voorstel voor dit product van het Tunesische bedrijf”, stelt COOP. Het gaat om tomaten van het teeltbedrijf Desert Joy, gevestigd in het zuiden van Tunesië.

Andere Nederlandse winkelketens voeren deze week ook actie met hun Fairtradeproducten. Het thema van de Fairtradeweek is het teeltrisico door klimaatverandering voor boeren in ontwikkelingsgebied. Door de Fairtrade premie kunnen boeren onderwijs krijgen om zich beter te wapenen tegen klimaateffecten. Nu kunnen oogsten compleet mislukken door extremere teeltsituaties.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin