header

 

Vers verpakt?

De consument in binnen en buitenland wil zo min mogelijk verpakkingsmateriaal om groente, fruit, planten en bloemen. Enerzijds wil de handel best minder gaan verpakken, maar anderzijds heeft dat verpakken ook een functie. Een dilemma want naast het feit dat verpakkingen milieubelastend (kunnen) zijn, verlengen ze ook de houdbaarheid, voorkomen ze beschadigingen en je kunt ermee communiceren. Toch is het duidelijk dat de berg aan verpakkingen teruggedrongen moet worden, en er zijn ook initiatieven om die hoeveelheid aan verpakkingen terug te dringen of te verduurzamen. 

 

Je krijgt antwoord op vragen als:

  • Welke consumententrends spelen er op het gebied van groenten, fruit, planten en bloemen met betrekking tot verpakkingen?
  • Wat is de marketingwaarde van verpakkingen?
  • Verbetering in houdbaarheid door vernieuwde verpakkingsmaterialen
  • De kosten versus opbrengsten van verpakkingsmateriaal

 

sfeerfoto1   sfeerfoto2   sfeerfoto3   sfeerfoto4

 


 

Partners:

best of fourhazerarijk zwaan

 

Initiatiefnemer:   In samenwerking met:  
groenten fruit logo

de bloemisterij  vollegrondsgroentenet