header

 

Het Nationaal Groente & Fruit Congres heeft een nieuwe naam gekregen: Ondernemen in de Tuinbouw. Dezelfde organisatie, dezelfde kwaliteit, een nieuwe locatie en een nieuwe samenwerking met De Bloemisterij.

Thema: Vers verpakt?

De consument in binnen en buitenland wil zo min mogelijk verpakkingsmateriaal om groente, fruit, planten en bloemen. Enerzijds wil de handel best minder gaan verpakken, maar anderzijds heeft dat verpakken ook een functie. Een dilemma want naast het feit dat verpakkingen milieubelastend (kunnen) zijn, verlengen ze ook de houdbaarheid, voorkomen ze beschadigingen en je kunt ermee communiceren. Toch is het duidelijk dat de berg aan verpakkingen teruggedrongen moet worden, en er zijn ook initiatieven om die hoeveelheid aan verpakkingen terug te dringen of te verduurzamen. 

 

Je krijgt antwoord op vragen als:

  • Welke consumententrends spelen er op het gebied van groenten, fruit, planten en bloemen met betrekking tot verpakkingen?
  • Wat is de marketingwaarde van verpakkingen?
  • Verbetering in houdbaarheid door vernieuwde verpakkingsmaterialen
  • De kosten versus opbrengsten van verpakkingsmateriaal

 

Met o.a. de volgende sprekers:

      maxence paillart
    daan van empel
    harmen spek
     
     

    Maxence Paillart
    Onderzoeker na-oogsttechnologieën en verpakkingen, WUR

    Daan van Empel
    Programmamaker Voedselveiligheid & Duurzaamheid, GroentenFruit Huis
    Harmen Spek
    Innovations & Solution Manager Plastic Soup Foundation
     

     


    Partners:

    best of fourhazerarijk zwaanzonnnzgroenten fruit huis

     


     

    Initiatiefnemer:   In samenwerking met:  
    groenten fruit logo

    de bloemisterij  vollegrondsgroentenet