Doorgaan naar artikel

AH: 10% meer product uit Nederland

Albert Heijn neemt 10% meer Nederlandse groente en fruit af door focus op Nederlandse inkoop.

Die claim doet de supermarktketen in een krantencampagne voor AGF van eigen bodem, ‘Beter voor’ . Door nieuwe inkoopafspraken als jaarrond Nederlandse aardbeien groeit de keten 10% in Nederlandse groente en fruit. Dat staat los van groei door een hogere coronavraag. De keten legt gewoon langer en meer Nederlands product in de schappen. Naast aardbeien is nu jaarrond Nederlandse bramen te krijgen en zijn seizoen verlengd van frambozen, komkommer, paprika, kropsla, kruiden, aardappelen, uien en Conference peren, schrijft de keten.

Verlengen seizoen

In vakblad Boerderij stelde Constantijn Ninck Blok, directeur Vers van Albert Heijn, dat het nog best veel voeten in de aarde heeft om seizoenen te verlengen. “Door verbeterde teelttechnologieën van onze telers, zoals belichte teelt, verwarmde kassen, gebruik van tunnels, stellingen en de nieuwste rassen, weten we dit nu mogelijk te maken.” Ook forceren is een techniek om teelt te verlengen, zoals bij frambozen.

Albert Heijn heeft na het samengaan van Ahold en Delhaize in België, zusterwinkels van Delhaize in België. Delhaize-winkels zijn nog verder in de focus op nationaal product. Er is wel gezamenlijke inkoop voor buitenlandse teelten. “Al hanteren we daarbij wel deels afzonderlijke specificaties.”

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin