weblog

‘Twee jaar tv-reclame voor asperge erbij’

Dat valt tegen: in het voorjaar is er altijd een droge periode met minder wind om folie te leggen.

(Ik schrijf dit stuk op 3 maart, het kán nog omslaan.) Vooral van de hoeveelheid neerslag vind ik dat we genoeg gehad hebben. Daar staat tegenover dat het voor het grond- en slootwaterpeil wel gunstig is.

Onderwijl zijn de eerste asperges in de kas gestoken, ze zijn afgenomen door de Jumbo. The Greenery verdubbelde het verkoopbedrag voor het goede doel. Dat was mooi, en indirect ook mooie reclame voor ons product.

Niet bij de eerste tegenslag negatief reageren

Positieve aandacht voor ons product is zo belangrijk. Begin vorig jaar lieten we dat even liggen. Met de start van de productie van de teelt onder minitunnel gingen de prijzen meteen omlaag. Dat was hier en daar aanleiding direct te roepen dat het voor het tweede jaar op rij weer niks zou worden. Dat bleek een misvatting, werd al snel duidelijk. Dus niet bij de eerste tegenslag negatief reageren.

Positieve aandacht dus. Vorig jaar leidde een samenwerking tussen Teboza, The Greenery en Veiling ZON tot mooie, op een jong publiek gerichte tv-reclame voor asperges. Ik zag onlangs de resultaten: het heeft zeker geholpen jonge consumenten aan de asperges te krijgen. Daarom is besloten om er nog twee jaar tv-reclame aan vast te plakken, mooi zo!

Lees verder onder de aspergereclame van 2019:

Alternatief vinden voor plastic om asperges

Wat lastiger is dat de consument beetje bij beetje af wil van verpakkingsplastic. De huidige folies beschermen asperges supergoed, met een mooie uitstraling. Vindt daar eens een goed alternatief voor. Afbreekbare folie mag niet bij het plasticafval, maar ook niet in de biobak. Restafval dus. Kartonnen verpakkingen kosten bomen, en zijn niet vochtdicht. Daar zijn we zeker nog niet mee klaar. Op de Aspergebeurs in Karlsruhe (D) was er ook volop aandacht voor verpakkingen, maar we zijn er nog zeker niet.

Of registreer je om te kunnen reageren.