Doorgaan naar artikel

ZON wil meer dan 20 procent van asperge-areaal

ZON fruit & vegetables wil haar positie als marktleider asperges uitbouwen door groei van het huidige marktaandeel van ruim 20 procent.

Dat zei ZON-topman Michiel van Ginkel vrijdag tijdens de opening van het aspergeseizoen door ZON. Daar werd een promotiecampagne ‘Heerlijk Aspergetijd!’ aangekondigd, waarmee ZON haar positie op met name de Nederlandse markt voor verse asperges verder wil verstevigen.

Met een omzet van ruim 16 miljoen euro in 2014 is asperge één van de belangrijkste productgroepen voor ZON. Met 720 hectare heeft ZON het grootste areaal asperges in Nederland en is daarmee volgens eigen zeggen de grootste aanbieder van kwaliteitsasperges.

De aftrap van de campagne was een culinaire aspergeproeverij door vijf sterrenkoks van Limburgse toprestaurants bij restaurant One in Roermond.

Lees meer artikelen over asperge of bekijk actuele marktprijzen via GFactueel.nl/markt

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin