PR campagne spruiten in NOS-Journaal - GFactueel.nl
Vollegrond

Nieuws 2 reactieslaatste update:1 sep 2010

PR campagne spruiten in NOS-Journaal

Deze morgen besteedde het NOS-journaal en de radio aandacht aan spruiten, vooruitlopend op de promotiecampagne die op stapel staat. Spruiten worden de komende maanden gepresenteerd als ‘Green Balls of fire’.

De aandacht van radio en tv voor de campagne ‘Green Balls of Fire’ loopt vooruit op het officiële startschot voor de campagne op 16 september aanstaande. Dat gaat gebeuren bij Cressperience in Monster, waarbij vooral gemikt wordt op belangstelling van de landelijke op consumenten gerichte pers. Tijdens de bijeenkomst in Monster wordt ook een nieuwe spruitenambassadeur bekend gemaakt, in navolging van Foppe de Haan.
De promotiecampagne voor spruiten is onderdeel van het project ‘Spruiten, ja Natuurlijk’. De inspanningen hiervoor werden tot nu toe met name geleverd door de kerngroep voor Spruiten van Vollegrondsgroente.net.

Slim aanpakken
De projectgroep ‘Spruiten, ja natuurlijk’ heeft voor de campagne ‘Green Balls of Fire’ projectbureau Aceera in Horst ingeschakeld. Dat bureau hield zich tot nu toe vooral bezig met de landelijke promotie van asperge.
Ronnie de Hoon, eveneens betrokken bij het promotie-initiatief voor spruiten benadrukt het nut van free-publicity als via het NOS-journaal. “We hebben een budget van 25 duizend euro. Daar kun je best wel wat mee doen, maar niet op radio of tv. We proberen dat geld dus zo slim mogelijk in te zetten, en dan is landelijke aandacht als via de NOS vooral een prettige verrassing."

Ochtenduitzendingen
Klik hier voor het door het Journaal uitgezonden filmpje.

Bron: Groenten & Fruit – Auteur: Joost Stallen

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Peter Verschuren

    Het is goed dat er wat gedaan wordt, maar dit is natuurlijk veel te weinig. De knop moet om. Als we wat willen verkopen zullen we veeeeeel meer moeten doen.

  • no-profile-image

    Jan Robben

    Fantastisch om te zien hoe het oubollige imago van het spruitje nog eens onderstreept wordt met een jaren-50 deuntje.

Of registreer je om te kunnen reageren.