Vollegrond

Nieuws

Campagne ‘Nederland is de prei kwijt’ gestart

Op de Landelijke Preidag van 15 oktober lanceerde Meesterkok Angélique Schmeinck de campagne ‘Nederland is de prei kwijt’. De campagne moet prei een definitieve plaats op de menukaart van de consument bezorgen.

De 400 bezoekers aan de Landelijke Preidag hoorden van Schmeinck de ontelbare mogelijkheden die prei biedt aan zowel de hobbykok als de professionele kok. Ze staan verzameld in haar boek Smaakvrienden (www.smaakvrienden.nl). De campagne moet de consument op de hoogte brengen van de vele mogelijkheden die prei in zich heeft.

Concept recent bedacht
Voorzitter van de Landelijke Kerngroep Gert-Jan Aerts is een van de initiatiefnemers van de campagne. Hij benaderde daarvoor enkele weken geleden het GroentenFruit Bureau. In samenwerking met reclamebureau Verwegen Communicatie uit Veghel - die onder andere werken voor Jumbo Supermarkten - werd het concept ‘Nederland is de prei kwijt’ bedacht. Die is inmiddels gelanceerd op Twitter en op de sites www.prei.nl en www.groentenenfruit.nl.

Uitwerking concept
Op de eerstvolgende vergadering van de Landelijke Kerngroep Prei staat het concept bovenaan op de agenda om het zo snel mogelijk een vervolg te geven in pers en media richting consument. In de landelijke kerngroep zitten preitelers van verschillende afzetorganisaties. Het concept sluit aan bij de aanbevelingen uit een tweejarig onderzoek naar markt en consument, dat in augustus werd afgerond.

Bron: Groenten&Fruit - Auteur: Stan Verstegen

Of registreer je om te kunnen reageren.